Mulle soitti talavella yks miäs ja väitti olevansa mun kahareksas serkku. Kahareksas! Onko sellaanen enää mitää sukua? No se ny kumminki esitti asiaksensa sellaasta, jotta täälä mun "valtakunnasnani" pirettähän elokuun aluus sukukokous. Sellaasen suvun, johon mäki toristettavasti kuulun. Oon sen kyllä tiännykki jo varmahan ainaki 15 vuatta, mutta en oo antanu sen millään lailla häiritä elämääni. Ei sen pualehen, jotta siinä olis mitään häirittevää, saati hävettävääkää. Toristettavasti siihen kuuluu erinääsiä julkkiksia mm. yritysmaailmasta ja viihremaailmastaki. Mutta neki on vähintääki niitä kahareksansia serkkuja tai viäläki kaukaasempia. Sehän on aiva sama ku keittääs viirettä kertaa kaffia samoosta pöönistä. Ei enää mitää!

Arvata saattoo, jotta se setä ei soittanu mulle vain sen takia, jotta solis halunnu mulle hyvää hyvyyttänsä tiaroottaa moisesta asiasta. Ei tokikaa. Silloli mulle tehtäviä kyseeses tilaasuures. Moon sellaases tyäs, jotta mua pyyretähän milloon minkäkimoisihin tilaasuuksihin tekemähän mitä merkillisempiä asioota. Ja sevverran mus on hulluvvikaa, jotta jos se suinki vain passaa kalenterihin, niin minähän meen .  Tulevas sukukokoukses mullolis kakski virkaa. Juantaasin yhyren Kaisun kans sen varsinaasen juhulan. No se Kaisu vaikuttaa oikeen mukavalta ja huumoritajuuselta ihimiseltä. Saatamma hyvinki olla samalla taajuurella. Toisena tehtävänä mulla olis toimia vuasikokouksen puheejjohtajana. No seki on mulle tuttua hommaa, jotta ei siinäkää varmahan mitää ongelmaa oo. Mutta niin olivat iloosia, kun niitä oli kohorannu sellaanen onni, jotta mun moiseni sukuhun kuuluva asuu paikkakunnalla ja voivat sitä käyttää hyväksensä .

Suurin ongelma täs on mun oma pelekoni siitä, jotta ne keksii pyytää mua johonki sellasehen hommahan, jotta mä jourun naimisihin koko sukuseuran kans. Muttaku mä en taharo! Sev vähän vapaa-aijjan, jota mulla on haluaasin käyttää sellaasihin harrastuksihin, jokka mua oikiasti kiinnostaa ja joista mä saan ittelleni jotaki. Saattaahan se hyvinki olla, jotta pelekään turhaa, mutta varooksi ajattelin teherä siälä jotaki sellaasta pölöhyä, jotta ne kohta havaattoo, jottei tuata passaa toiste pyytää mihinkää .