Mä sain TUNNUSTUKSEN Meeriltä ja Vilukissiltä.   

 Mun pitääs ny tunnustaa ittestäni seittemän asiaa. Se jäläkihin mun pitääs laittaa "vahinko kiärtämähän"
taas seittemälle uurelle uhurille. 
No täs ny tuloo mun top seittemän. Vaviskaa !!!

  1. Syksy on eherottomasti paras vuorenaika. Ihana väriloisto! Ja vaikka syksyllä moni asia kualoo pois,
syntyy myös jotakin uutta. Harrastukset alakaa. Mäkin alootan tänään vesijuoksun ja ens viikolla kaks kuarua.

 2. Mulla on aivan hullu intohimo kukkakaalihin. Heti, kun kauppoohin tuloo kotimaaset kukkakaalit,
mä ostan ja syän pään päiväs. Kerraasti kysyyn yhyreltä terrveyrenhoitajalta, jonka kans olimma
samahan aikahan vihannestiskillä, jotta onko mulla joku puutostauti. Ei se siihen osannu mitään sanua.
Totes sitte kumminki, jotta senkus syät, ei siitä haittaakaa oo.

 3. Yks arvostettu naispualinen sisätautilääkäri sanoo mulle, jotta soot niin niin hiano ihiminen,
jotta sullon sualekki silikkiä. Toisin sanoen mun elimistö ei sulata raakoja kasviksia. Mulla on välillä
aivan maharottomia
kouristavia mahakipukohtausia, kun syöö esim paprikaa, selleriä tai kurkkua kuorinensa.
Paprika, niin hyvää kun se olis, on pahin kaikista. Se on ollu pakko jättää kokonansa.
Kakkoskohtahan palatakseni, ei se terveyrenhoitaja mitää tienny, ku sanoo, jottei siitä kukkakaalista haittaakaa oo.
Arvakkaa vaan onko. Silti en pääse himostani.

 4. Yks mun hauskimmista aijjankuluusani on kattella talotehtahien esittelykirjoja, mihinä on talojen
kuvia ja pohojapiirrustuksia. Mä kattelen niitä sillä silimällä, jotta onko niis kaikki se,
mitä mun unelmien taloosta pitääs löytyä. Useimmista nykyysistä puuttuu mm. vaatehuanes!
Mihinä ne ihimiset säilyttää liinavaatteensa ja sellaaset verhat, mitei justihin sillä hetkellä käytetä?

  5. Moon vissihin tullu vanahaksi. Minen ennen saanu nukutuksi, jos en lukenu kirjaa hetken aikaa.
Ja välillä se hetki ei piisannu. Joskus on menny hyvää nukkuma-aikaa tunti jos toinenki hyvän
kirjan kans. Nykyään ei taharo keriitä ittiänsä oikaasta, ku jo unijussi viöö mennesnänsä.
Mä en oikeen tiärä, onko se hyvä vai huano asia.

  6. Moon syntymäpölöhö. Aina valamis tekemähän kaikkia hulluja juttuja. Sitte vasta jäläkikätehen
mä tuumaan, jotta mitähän musta taas ajatellahan. Jos vain joku keksii pyytää mua joukkohon
vaikka esittämähän yllätysohojelmaa syntymäpäiväsankarille, jos kerran kalenteris on tilaa, niin iliman muuta.
Ja mitä hianompaa on yleesö, sen suuremmalla antaumuksella mä heittäyryn roolihini. 
Mun mottoni on: Mitä sen väliä, pääasia, jotta kylillä puhutahan. Ja puhutahanhan siälä.

  7. Mä vihaan yli kaiken epäoikeurenmukaasuutta. Mä aiva kiahun sen eres! Oon monesti joutunu hankalahan
tilanteehin sen takia, jotta oon puuttunu "asioohin, jokka ei mulle kuulu". Mutta ku minen voi ittelleni mitää.

Saa nähärä, koska mä meen liika pitkälle...

Täs näitä ny oli. Mun täytyy sanua, jotta minen taira eres tuntia niin montaa plokittajaa, jokkei jo olisi tähän
leikkihin ottanu osaa. Mutta jos ny pitää sanua eres jonku nimi, niin Mansikki, Tupakissi, Sesile ja
Helena Pohojalaanen vois ainaki kokeella, jos ei viälä oon...