Onko teille koskaan käyny niin, jotta tapaatta ihimisen, jonka varmahan tiärättä tuntevanna jostaki toisesta yhteyrestä, mutta että millään saa päähänsä, jotta kuka se ihiminen on? Eikö soo aiva kauhiaa?

Mulle käytihin eileen ehtoolla ny justihin niin. Molin tyäkaverini Kaisan kans neuletapaamises. Soon sellaanen "ompeluseura", johonka kokoontuu tikkuajia ympäri e-p:tä joka toinen keskiviikko. Siälä toimitellahan, tikutahan ja ihaallahan toisten aikahansaannoksia. No mun aikahansaannoksistani on turha puhua mitää, ku kirun kirun saan aikahan jotaki sukkia ja pipoja. Toiset tikkuaa kastemekkoja jne. No, ku me Kaisan kans pääsimä perille, siälä oli jo pualisen tusinaa tikkuajaa. Mun silimähäni pisti heti yks nainen. Molin varma, jotta moon ollu sen kans tekemisis ennenki. Ku paikkansa saa valita, niin menin sen viärehen istumahan. Siinä sitte ohimennen totesin sille, jotta moomma tavannu ennenki. Nainen myänsi asian. Se tiäsi mistä moon ja mitä mä teen tyäkseni. Minen muista siitä mitää. Etunimen sain seleville ja paikkakunnan. Kaisakaa ei tiänny sen sukunimiä.

Mä koko ehtoon koitin muistella, jotta mihinä yhteyres mä oon sen tavannu. Yäunekki meinas mennä. Sialurrauhan saavuttamiseksi salapoliisityä jatkuu...