Olin täs männäviikon lopulla ylioppilasjuhulis. Sellaaset, jokka on käyny kansaanvälisen IB-lukion saivat yo-lakkinsa viimme perjantaina. No munkin sukukunnasnani on sellaasia, ja yks niistä juhulii viime perjantaina ja lauantaina.

Moon jo jonku aikaa antanu ylioppilahille ruusujen sijasta juustohöylän. Antohetkellä moon aina sanonu, jotta"Ruusuja ei oo enää viikon päästä, mutta ku sä ny lähäret kotua pois, opin teille, niin tämon vehejes, jota sä ekaksi kaipaat." Sitäpaitti juustohöylästä on moneksi. Sen lisäksi, jotta sillä siivutetahan juustua, sillä voi siivuttaa kurkkua ja sitä voi käyttää hätätilas paistilastana ja kakkulapionaki.

Täs joku vuasi sitte mulla oli muistettavana usiampi ylioppilas. Ostin sitte jostaki marketista usiamman juusthöylän. Kassaneiti katteli vähä ihmeisnänsä mun ostoksiani. Mä sanoon sille, jotta "Mä annan näitä ylioppilahille ruusun asemesta." Kassaneiti katteli mua hetken hiliaa ja totes sitte: "On se sitte mukavaa mennä valokuvahan juustohöylän kans."