Molin siälä mun erellises elämäs vähä kökäs, sänky- ja mahapalakalla. Siälon sellaanen opisto, jonka asuntolas sain yäpyä. Ku mä hain sen asuntolan solukämpän avaanta, niin mä sain haravihini, jotta moon sen alakuviikon siälä aiva yksin, Kerkesin siitä jo kovasti ilootakki.

Ilua kesti sen ensimmääsen yän klo 00.45 asti. Sitte heräsin siihen, jotta solun ovi aukee, mankasta soi musiikki ja vähintään neljä eri ihimistä jutteloo pöhönääsen höpinöötä. Sitte yks miäs ääni sanoo, jotta onkahan täälä muita ja rupes aiva järijettömästi takomahan kaikkia niitä solun ovia nyrkiillänsä. Lopuuksi se totes, jotta ei tääloo muita. Mä huurin, jotta ompas. Mun oven takaa kuuluu: Hei, olen Marko, kämppis täälä. Anteeksi että herätimme. Mä sanoon sille, jotta mun pitääs jaksaa nousta aamulla töihin.

Ilimeesesti ne luuli, jotta kun pyytää anteeksi häiriötä, sitä voi kaikes rauhas jatkaa. Mankka soi ja naisihimiset kikatti. Sitte tämä Marko esitteli huanettansa ja sanoo, jotta mulla on täälä tälläänen yksiö, kun en halua, jotta mua häirittääs. Sitte rupes juamatölökit suhahtelemahan auki. Mä arvasin, jottei tähän tuu loppua, jos en mä sitä lopeta. Mä riuhtaasin kämppäni oven auki ja huurin, jotta mankka kiinni välittömästi ja kaikki, jokka ei asu täälä niin pihalle!!! Marko tuli taas pyytelemähän anteeksi. Ma sanoon, jotta sei ny palio auta, ku mulla soi kello seittemältä ja paukahutin kämppäni oven kiinni. Ovi kävi ja hilijaasuus laskeutuu, mutta mun silimistä oli jo uni karonnu.

Mä sitte opiston aamupalapöyräs toimitin erellisen yän tapahtumia yhyrelle fiulistille. Se nauroo ja sanoo, jotta hän jo arvas ennenkö mäkerkesin sanua Markoa äänehen, jotta kuka siälä piti elämää. Oli kuulemma laihnanäyttelijä, joka esitti sammakkoprinssiä paikallises kesänäytelmäs. Jos molsin sen tänny, olisin koittanu pussata sitä, jos solis vaikka muuttunu sammakoksi. Sen olis voinu yäksi lukita kylppärihin kurnuttamahan.

Päivän parin päästä luin siälä paikallisleheren kesäliitteestä jutun kyseisestä Markosta. Oli jutun mukahan saanu kiinityksen Ouluhun. Sääli oululaasia.