Pahoitin mieleni toisten puolesta eilen illalla. Olin kokouksessa, jossa esiteltiin ensi kesälle tehty toimintasuunnitelma. Henkilöt, joita asia koski olivat tehneet töitä asian eteen ja nähneet vaivaa saadakseen asiaan pieniä piristäviä muutoksia. He olivat esitelleet suunnitelmansa esimiehelleen, joka oli kiitellyt ja kehunut suunnitelmaa. Niin oli saatu asialle siunaus. 15 minuuttia palaverin päättymisestä oli esimies kutsunut asiasta vastaavan henkilön puhutteluun ja sanonut, että he ovat täällä nyt kahden hengen voimalla keskustelleet asiastta ja ovat nyt tulleet siihen tulokseen, että se ei käy päinsä. Homma hoidetaan niin kuin se on hoidettu tähänkin asti.

Niin oli kahden ihmisen, jotka palaverissa olivat suunnitelmaa kehuneet ja asian hyväksyneet, mieli muuttunut  15 minuutissa! Päätöstä ei sen kummemmin perusteltu, syitä ei selitetty. Esimiehen veto-oikeudella asiat palautettiin takaisiin ikiaikaiseen perinteeseen.

Henkilöt, joita asia henkilökohtaisesti koski, olivat  hämmentyneitä, pettyneitä ja suorastaan masentuneita. Ehkä heillä alkoi olla kuppi jo niin täynnä, että esille putkahteli sellaisia asioita, joista voi päätellä, että tämä ei ollut eka kerta. Minulle tuli niin paha mieli, että yöunet meni. Kuinka joku saattaa kyykyttää toisia tuolla tavalla. Ei mun mielestä se, että esimiehen oikeudella niin voi tehdä, ole syy moiseen käyttäytymiseen. Me kokouksessa läsnäolleet henkilöt  teimme asiasta huomautuksen esimiehelle. Pahoin vain pelkään, että jos kerran esimies on siitä laista oleva ihminen, niin alaiset tuntevat sen nahoissaan, valitettavasti.

Pahoitin mieleni myös siksi, että olin arvioinut ihmisen väärin. Taisi olla hyvä näyttelijä. Mulla on yleensä hyvä ihmistuntemus. Osaann esnitapaamisen perusteella sanoa ihmisestä aika paljon. Olin itse asiassa ollut valitsemassa tätä esimiestä. Myöhemminkin tavatessamme ja satunnaississa yhteistyöjutuissa olin saanut hänestä aina mukavan ja miellyttävän kuvan. Jospa hän onkin kaksinaamainen. Koska en ole häneen  alisteisessa asemassa, hän ei varmaan katso minua mitenkään kilpailijaksi tms. En tiedä, mutta mieli meni pahaksi ja suuhun jäi kakkan maku.