Meillä, Israelin ja Susannan jälkelääsillä, oli pyhänaikana sukukokous. Kyseisellä pariskunnan oli yhyreksän mukulaa, joista kahdeksan on lisääntyny. Minä kuulun Iisakin sukuhaarahan.

Suku on arvatenkin hyvin suuri. Paikalla oli n. 150 suvun jäsentä. Ei ehkä edes puoliakaan.Me voisima perustaa aivan oman vähä Amish-tyyppisen yhteisön, sen verran sekalaasta seurakuntaa löytyy. On pappia. tuamaria, monenlaista opettajaa, eri alojen insinöörejä, muusikoita, poliiseja, maataloustuottajia, verhoilijoita, lääkäreitä, sairaanhoitajia jne, jne.

Löytyypä joukosta myös standup-koomikko, joka viihdytti meitä mm. seuraavasti: Mä oon aloittanut uuden harrastuksen. Ollaan hankittu sokeriserkkuni miähen kans yhteinen vene. Sen jälkeen mä oon alkanu huomaamaan kaikki veneet: Hei, kato, kato. tuala on vene, ompa tosi hiano. Mahtavat purjeet. Kyllä on komia. Jos satun kuulemaan, että joku puhuu veneistä, puutun heti puheeseen: Ai, onko sullakin vene? Jaa, sulla on noin iso. No kyllä mäkin sitte hankin isomman, kun saan vähä rahaa säästettyä. Rupesin oikein miettimään, että kun menin 14 vuotta sitten naimisiin, olinko silloinkin yhtä tohkeissani: Hei, kato, kato NAINEN. Ompa tosi hyvännäköinen, ja mitkä purjeet... Ja sivukorvalla kuulen puhuttavan vaimosta: Mitä, mitä, onko sullakin vaimo? Ai, se on noin iso...